torsdag 6. oktober 2011

Sopp og sånt


Kort oppsummert om de siste ukene:
Nå er jeg usikker igjen - kulturgeografi eller humanekologi som fordypningslinje? (Jeg klarer ikke helt definere noen av dem, og jeg tror jeg har lyst på begge. Mer info blir nok bra.)

Jeg har vært på salsakveld for nybegynnere - moro! Og sett mer Dr. Who, ridd på tur på Shagrath med Lobelia på Levante, gått turer med Otto, plukket 1 kg sopp, vært sosial, hatt herlig besøk av Thea og Marte, latet meg, lest, spilt Den Lengste Reisen og Portal 2, "pluggat", sovna mens jeg har lest, nerdet, gått på forelesninger, vært på rusletur i våtmarkspark og boligområder med klassen, gått på Cradle2Cradlemøte, og sånn generelt hatt det veldig bra.

Nå til helga kommer Ragnhild og Thomas og det blir tutuprøving, og neste uke har jeg tentamenslesning/fri og skal en helgetur til Oslo, med bursdagen til Hans Martin og forhåpentligvis Barbieridning og andre sosiale hyggeligheter.




Steinsopp og kantareller. Nam! 
Nye måter å pugge på. EUs Sustainable Development Strategys hovedpunkter. Husket alle sammen, og husker dem fortsatt! (Dessverre var det bare en av dem som var relevant for tentamenen. Men, men, jeg husker dem i hvert fall.)
Det blei litt mye biologisk mangfold-repetisjon i den ene forelesninga, så for å holde tankene på plass måtte jeg ha noe å fikle med. Vær beredt - ha alltid godteri tilgjengelig!

Otto blei hardt såret under en kattejakt. (Ser du ikke? Han har et lite skrubbsår under haka.)

Han løp framover, stoppa da båndet tok slutt, snublet over en plastkasse og trynte i asfalten. Katten satt trygt på andre siden av parkeringsplassen.

4 kommentarer:

  1. Åh, otto altså! Han er bare så skjønn!!

    SvarSlett
  2. Når jeg får penger, må jeg komme på besøk og. Du slipper ikke unna! Jeg vil også på sopptur <3 (Og det er så gøy å skrive det, for det har så morsom dobbeltbetydning, hihi!)

    SvarSlett