lørdag 10. september 2011

Mamma, pappa og Inger kom en tur midt i dyrepasserhelga mi, og Inger blei noen dager ekstra. Her med Mulle og Alfeo, søte hestene. Praktisk og hyggelig med ekstrahjelp i stallen, selv om det er veldig lite arbeid i utgangspunktet. Noen som kunne underholde og distrahere Alfeo på ridebanen iblant mens man rir, for eksempel, er veldig greit. Mulle setter ikke alltid pris på å få en liten herremann bukkende og sprettende i full fart i sikksakk foran oss (eller rett inn i siden på henne) når hun forsøker å ri framover. Skjønner jeg godt.
Veldig fint å ha en søster som synes det er superkult å sette opp hyller og rydde og flytte inn andres greier! (Merker jeg oftere og oftere sier "søster" istedet for "lillesøster" - det er kanskje en aldersgreie?) Og også veldig fint med en familie som kjører til IKEA med en og spleiser på hyller og annet praktisk dill! Fint med en Inger som sier "og så gjør vi det sånn" og så er det stort sett fornuftig, og så slipper jeg å tenke så mye.
Noen uker seinere ser det slik ut. Kjennes godt å ha fått opp bøker og noen bilder - nå er det blitt mitt rom på ordentlig! Mye fint i hyllene mine. Har også fått bygget opp et lite verktøyskrin (mangler bare selve skrinet), med ting man jo bare må ha, som hammer, skrutrekkere, avbitertang, skopussekrem, sykkelreparasjonsutstyr og ekstra IKEAgreier. Og jo, og 1/2-1 kg assorterte skruer og spikere i alle mulige størrelser, kjøpt sammen med avbitertangen, en glasskål og en spikereske i en brukthandel for 40 kr. Brukthandler, altså. Liker dem.
Myskroken min. Deilig å sitte og lese i med sollys rett ned i boka, og enda mysigare når det er mørkt og lampen er på, med mykt, gult lys. Sakkosekk = awesome! Akkurat som den vi hadde hjemme da jeg var liten. (Kjøpt brukt i nabogata - når man dekker den med et teppe kan ingen se hvor slitt den er.) Laget en meget enkel, men overraskende stabil og velfungerende hylle av en banankasse (der jeg oppbevarer all mulig innpakning - praktisk stappe-mellom-papir, bobleplast, pappesker osv) og en hylleplate. Under er Ottos hus (selv om han for tiden foretrekker senga mi/sakkosekken min/puffen sin) og de røde støvlettene mine. For dem som veit hvor lenge jeg har utsatt å få fiksa den ødelagte glidelåsen: nå er de fikset, og fungerer igjen!

Har også fått hengt opp en krok til skjerf, som jeg har drømt om lenge, og det er akkurat like praktisk som jeg så for meg det skulle bli. Lettere tilgjengelige blir de ikke. Bildet på veggen er forresten et jeg kjøpte av en spraymaling-kunstner på gata i Wien en gang jeg var på interrail med Thea. Laget på bestillingen "jeg ønsker meg noe i fine grønnfarger, med en flyvende øy". Elsk. Tenker jeg rammer det inn en dag, men nå har jeg i hvert fall fått hengt det opp - stor framgang bare det.
Smykkeoppheng. Superlim + liten metall-sak man finner i en brukthandel = vips så har man et praktisk øredobb-oppheng. Og kjedeopphenget er et "bein" som tilfeldigvis brakk av en sak jeg kjøpte for å henge smykker på uten å vite helt hvordan, som viste seg å være veldig greit å feste med en skrue og litt vold.

2 kommentarer:

  1. Dette likte jeg :) Og jeg skal tilstå at du fremdeles framstilles som storesøsteren min. (Men dersom du nevnes igjen sløyfer jeg "store", da, det finnes grenser for mindrealderskomplekser.)Hyllene ble jo så fine! Og jeg likte smykkekroke. Og Alfeo var så søt!

    SvarSlett
  2. Jeg er fortsatt litt STØRST. Godt. Ja, sant, jeg liker hyllene mine! Og de er jo superfleksible - veldig praktisk. Smykkehyllen er jo litt i minste laget, men det holder til de jeg bruker mest.

    SvarSlett